Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
Akademik
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sevgililer Günü Özel
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
BEYAZ PERDEDE VE SAHNEDE NAZIM HİKMET (  )
Beyaz Perdede ve Sahnede Nazım Hikmet
BEYAZ PERDEDE VE SAHNEDE NAZIM HİKMET (  )
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 21 x 13,5 cm
Sayfa Sayısı
: 259
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
Barkod
: 9786054979387
Basım Yılı
: Nisan 2015
1-3 iş günü temin
%25 İNDİRİM
Liste Fiyatı
: 28,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 21,00 TL
Kazanılan Puan
: 80 AP
Bu kitabı 3,50 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 109 kişi görüntüledi.

Nazım Hikmet’in 100. Doğum Yılı Kutlamaları onun yaşamı üzerine kapsamlı bir öğrenme, sanatını daha yakın plandan in­celeme sürecini başlattı. Bu süreçte Nazım Hikmet’in şiir ya da oyunlarına göre daha az bilinen, çok az tanınan sinema ile iliş­kileri de çalışma konusu oldu. Bu kitap, Nazım’ın senaryodan film yapımına, senaryolarından yapılan canlandırma ya da uzun metraj filmlere, onun üzerine gerçekleşen filmlere dek yapılanları ortaya çıkarmak için o günlerde kaleme alınmıştı…


Nazım Hikmet’in çoğu kez zorunlu geçen sinema serüvenin­den geride kalanlara, oyunları kadar kolayca erişmek olanaklı değil. Ayrıca geride kalanlar, onun sinema ile ilişkilerini tanımak, adlandırmak için de yeterli örnek sayılamaz. Eserlerine dayalı az sayıdaki film, örneğin Ejder İbrahimof’un uyarladığı Bir Aşk Ma­salı yaygın gösterilememiştir.


Nazım’ın sinema dünyasına girimesini sağlayacak, Türki­ye’den gitmeden önce yazdığı senaryoları bir yana bırakırsak, üzerinde tek durulabilecek ve yazdığı, yönettiği film Güneşe Doğru için de sadece sinema yazarı Nijat Özön’den ve Memet Fuat’tan öğrendiklerimizle bu filmin senaryosu/hikayesi kadar önemli olan, döneme damgasını vurmuş Muhsin Ertuğrul’un “tiyatromsu sineması”na alternatif film olması ve belki ilk po­litik sinema örneğimizin ipuçlarını taşımasıdır. Bu film, belki de Nâzım’ın “benden ciddi realist, ağırbaşlı filmler istenmedi ki” eleştirisini yaptığı filmlerin dışında tutulacak ve altına imzasını koyabileceği tek filmdir.

Ürünü Oyla:
Tüm ürün yorumları listeleniyor.
Sırala: