Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
Akademik
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sevgililer Günü Özel
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
HAZ VE BİLGELİK DİYALOGLARI (  )
Haz ve Bilgelik Diyalogları
HAZ VE BİLGELİK DİYALOGLARI (  )
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 19,5 x 11 cm
Sayfa Sayısı
: 140
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
Barkod
: 9786054876167
Basım Yılı
: Mart 2015
1-3 iş günü temin
%23 İNDİRİM
Liste Fiyatı
: 16,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 12,32 TL
Kazanılan Puan
: 38 AP
Bu kitabı 2,05 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Kategoriler
Bu ürünü 110 kişi görüntüledi.

Platon ve Aristoteles hem Diyojen’in toplum dışı kayıtsızlık ahlakına, hem de Aristippos’un haz ahlakına karşı çıkarlar. İyi hayatın ve mutluluğun ancak toplum içinde ve iyi bir yönetim altında mümkün olduğuna inanırlar. (Aristoteles, insan toplumsal, politik bir hayvandır. Platon, ‘Devlet’te bunu belirtir) Aristoteles’e göre, erdemli bir eylem haz vericidir. Ancak her haz verici iyi değildir. Haz, erdemin bir yan ürünü, bir ödülüdür ama özü değildir.


Platon’un siyasi seçkincilik düşüncesi, aristokratik yönetim fikrine götürür. Seçkinlerin görevi, bilim yaparak siyasal ahlaksal ilkeleri tesis etmek, bu sayede halkı eğitmek ve yönetmektir. Geri kalanların erdemi ise itaat etmektir. Yöneticilerin filozof ya da filozofların yönetici olması gerekir.


Aristoteles’e göre en yüksek ‘iyi’ mutluluktur. O, ancak iyi bir toplumsal, siyasal sistemde gerçekleşebilir. Ancak bütün insanlar için tek bir mutluluk yoktur. Aristoteles mutluluğu, ‘Ruhun erdeme uygun etkinliği’ olarak tanımlar. İyi ve mutlu bir hayat için birden fazla şey gerekir. Platon ve Kiniklerden farklı olarak Platon, mutlu olmak için gerekli olan maddi şeyin ‘ölçülü zenginlik’, manevi şeyin ise dostluk ve sevgi olduğunu öne sürer.


İyi bir toplumsal, siyasal düzenin, iyi bir bireysel, kişisel ahlak için yararlı, hatta gerekli olduğu görüşü makul bir görüştür. Ancak bu durumun tehlikesi şudur ki, ahlak sorununu siyaset sorununa indirgemek gibi bir hataya düşülebilir. Yani kötü bir toplumsal, siyasal sistemde iyi bir ahlaksal yaşam sürmenin imkansızlaşması düşünülebilir. Nitekim Platon ve Aristoteles’in yaşadıkları siyasal, toplumsal sistemin hiç ideal bir sistem olduğu söylenemez. Bu durum kendi iddiaları ile çelişir.

Ürünü Oyla:
Tüm ürün yorumları listeleniyor.
Sırala: