Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
Akademik
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Fırsatlar
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sevgililer Günü Özel
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
SÜNNET ANLAYIŞI NASIL ŞEKİLLENDİ? ( SÜNNETİ DOĞRU ANLAMAK 2 - MEZHEP İMAMLARI DÖNEMİ )
Sünnet Anlayışı Nasıl Şekillendi?
SÜNNET ANLAYIŞI NASIL ŞEKİLLENDİ? ( SÜNNETİ DOĞRU ANLAMAK 2 - MEZHEP İMAMLARI DÖNEMİ )
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 19,5 x 13,5 cm
Sayfa Sayısı
: 238
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
Barkod
: 9799758549602
Basım Yılı
: Mart 2007
1-3 iş günü temin
%20 İNDİRİM
Liste Fiyatı
: 17,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 13,60 TL
Kazanılan Puan
: 48 AP
Bu kitabı 2,27 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 135 kişi görüntüledi.

Elinizdeki kitabın birinci cildinde Sahabilerin ve Tabiinin sünneti nasıl anladıkları konusu ele alınmıştı. Bu eserde ise ikisi re’y ehli, ikisi de hadis ehli olan Ehl-i Sünnetin dört mezhep imamının sünnet anlayışları konusu üzerinde durulmuştur. Üzülerek ifade edelim ki, sünnet anlayışının şekillenme dönemi olan bu ikinci safhada büyük gruplaşmalar yaşanmış; Ebu Hanife ile İmam Malik bir cephede; İmam Şafii ile İmam Ahmed bin Hanbel ise diğer cephede yer almıştır. Hatta, Ebu Hanife ile İmam Malik taraftarları arasında da tartışmalar yaşanmıştır.


Sünnet anlayışının şekillendiği bu dönemde, İmam Malik, hadis diye rivayet edilen her sözü delil olarak kullanmamış; bir rivayetin delil olması için Medine ehlinin ameline uygun olması şartını aramış, Medine ehlinin uygulamasına da “sünnet” demiştir. Ebu Hanife de, “Uydurma hadislerin” oldukça yaygınlaştığı bu dönemde her rivayeti “hadis olarak değerlendirmemiş, fıkhi fetvalarının bir kısmında rivayetleri nazara almadan, re’y ile hüküm vermiştir. İmam Şafii ise, hemen hemen bütün rivayetlere Rasulullahın hadisi olarak yaklaşmış, verdiği fetvalarda genelde rivayetlerin zahirini esas almıştır. Talebesi olan İmam Ahmed ise hocasından biraz daha ileri giderek, rivayet ağırlıklı bir yol izlemiştir.

Ürünü Oyla:
Tüm ürün yorumları listeleniyor.
Sırala:
Bizimle İletişime Geçin